Diversitat

L’atenció a la diversitat és un àmbit educatiu estratègic a tots els centres La Salle. En el cas de Figueres aquest aspecte es materialitza en projectes com l’Aula oberta, la unitat d’escolarització compartida, l’aula d’acollida, els grups flexibles, de desdoblament i el suport, per a tots els alumnes que ho necessiten.

Suport

El suport escolar va dirigit als alumnes en els que detectem algunes necessitats educatives, centrades sobretot en unes àrees molt concretes del seu aprenentatge escolar com són el llenguatge, la lectura i la seva comprensió, les matemàtiques i el raonament. Treballem en grups molt reduïts amb la finalitat de superar aquestes mancances.

L’assistència d’un alumne a l’aula de suport sempre ve consensuada pels seus mestres i amb el consentiment de la família i consta d’una mitjana de 1 a 3 hores setmanals en el que l’alumne deixa la seva classe per treballar d’una manera més personalitzada les mancances prèviament detectades.

Els mestres de suport mantenen contacte continuat amb els tutors dels alumnes per tal de valorar els progressos que es van fent.

Quan les dificultats són d’àmbits més complexes o es tracta d’alumnes amb algun tipus de diagnosi concreta l’atenció que reben a les aules de suport està programada i consensuada amb la psicòloga de l’EAP que periòdicament ens visita per fer el seguiment d’aquests alumnes i la comunicació amb les famílies.

Aula Oberta

Des del curs 2008-09 la Salle Figueres compta amb aquest projecte d’atenció a la diversitat pensat exclusivament pels alumnes de tercer i quart d’eso. Es tracta d’un projecte singular signat amb el Departament d’Educació i l’Ajuntament de Figueres que consisteix en que els alumnes comparteixen el seu horari escolar entre una empresa i el centre educatiu.

Així doncs, un grup reduït d’alumnes inicia la seva formació laboral mantenint un lligam amb el centre que potencia uns continguts curriculars adaptats a les seves necessitats i a la seva projecció laboral. Des de l’entitat col·laboradora es valora la puntualitat, l’ordre, el gust per la feina ben feta, el compliment de les normes internes… Des del centre es valora l’assoliment de les competències bàsiques del curs. Un puntal d’aquest projecte són les noves tecnologies.

La mitjana d’alumnes que obtenen resultats positius amb aquest nou projecte és del 85% en l’avaluació de final de curs. Fins i tot, alguns dels alumnes de l’aula oberta se’ls ofereix el primer contracte de treball a la mateixa empresa on realitzen les pràctiques.

Volem remarcar que aquest projecte és una realitat gràcies a la col·laboració entre el Departament d’Ensenyament, l’Ajuntament de Figueres, un equip de professors/es engrescats amb el grup i un conjunt d’empreses que acullen els nostres alumnes com a aprenents.

Aula d’acollida

L’aula d’acollida del nostre centre ha elaborat un pla pels alumnes nouvinguts on s’estructuren clarament les passes que cal seguir per integrar un alumne nouvingut des del moment que realitza la matrícula fins a la integració en el grup classe. En aquest procés intervenen, en primer lloc la tutora de l’Aula d’Acollida, els Caps d’estudi, el coordinador pedagògic i els professors de suport.

El nostre punt de partida és Integrar l’atenció de l’alumnat nouvingut en la dinàmica general del centre amb la participació de col·laboradors externes. Els objectius de l’aula d’acollida són:

  • Atendre l’alumnat nouvingut en un context d’atenció a la diversitat i d’escola inclusiva.
  • Implicar l’alumnat de l’aula ordinària en el projecte de l’aula d’acollida.
  • Incorporar els membres de la comunitat educativa d’àmbits externs a l’escolar en el
    treball pedagògic.

Afavorir la construcció col·lectiva del coneixement com a eina d’aprenentatge i d’integració amb la participació de tot l’alumnat i de tot el professorat per assolir una escola inclusiva.

UEC

Aquesta modalitat d’atenció a la diversitat està reservada a aquells alumnes que per les seves característiques personals requereixen una escolarització compartida amb un centre extern (Automoció, Hostaleria, etc.). Als matins porten a terme les activitats en el centre extern i acudeixen al centre dues tardes a la setmana per tal de seguir una programació especial i poder assolir els objectius mínims de les àrees de Llengua i Matemàtiques.

25 Anys de PROIDE

Calendari
octubre 2017
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
« set   nov »
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR