Escola 2.0

La tecnologia forma part de les nostres vides. Qui no treballa en un lloc de feina que no necessiti un ordinador en algun moment? A La Salle els alumnes de secundària treballen amb una eina que forma part de la seva vida quotidiana: l’ordinador. No estem parlant, ni de bon tros, que aquest dispositiu sigui la base i la finalitat de la seva formació en si mateix, ni molt menys. Però si és una potentíssima eina de consulta i de treball. Especialment en l’àmbit del treball de grup cooperatiu.

És evident que la introducció de les noves tecnologies a les aules ha permès eixamplar l’accés a la informació. Tot i això, la informació de referència continua estant als llibres de text, ja siguin en format paper o digitals. Ara bé, l’accés a internet obliga els alumnes a aprendre necessàriament a buscar en diferents fonts, a contrastar la informació, a conèixer llocs de referència… en definitiva a ser competents digitalment.

Seguretat digital

Aquesta irrupció de les tecnologies a les aules (ordinadors, tauletes, pissarres digitals…) també ens obliga a comptar amb infraestructures que permetin, per una banda establir nivells de seguretat que controlin l’accés a continguts aptes i per l’altra, que aquest accés funcioni correctament i per tant sigui transparent a l’usuari.

La Salle treballa amb una empresa amb Segell 2.0, reconeguda pel Ministeri d’Educació i Ciència i que ens garanteix la seguretat dels accessos a la informació, el control dels continguts aptes a partir de mecanismes especialitzats i el control del maquinari de tots els alumnes que es connecten.

Dispositius digitals

L’escola compta amb una aula d’informàtica amb capacitat per 30 alumnes i dues aules mòbils amb tauletes.

A banda, tots els alumnes de l’ESO venen a l’escola amb els seus portàtils net-books per tal de poder tenir accés als seus llibres digitals i poder interactuar amb els seus companys i mestres, elaborar treballs, publicar documents, compartir tasques i treballar de forma col·laborativa.

Sense oblidar que l’accés a Internet obre un món de possibilitats d’aprenentatge a través dels recursos que s’hi poden trobar. I sempre amb la garantia d’un accés controlat.

Continguts

Els alumnes de secundària treballen, a banda dels llibres de text convencionals, els continguts digitals.

La irrupció dels dispositius digitals a les aules ha permès que el professor pugui tenir més informació sobre els resultats dels alumnes en quant al seu rendiment, interès i treball. La traçabilitat que ofereix el llibre digital ha millorat molt aquest aspecte del control del treball dels alumnes.

A banda dels llibres digitals associats als llibres de text els alumnes treballen altres continguts digitals que es troben a la xarxa i que són seleccionats pels professors i professores tals com exercicis auto corregibles, documentals, reportatges, imatges, webs educatives i també, eines web 2.0.

Aules

Totes les aules de l’escola estan equipades amb pissarres digitals, so i ordinador connectat a Internet. Això ha fet que tots els alumnes tinguin una finestra oberta al món des de l’aula. Els ordinadors de les aules també estan connectats als sistemes de seguretat de l’escola per tal de garantir els accessos a la informació.

Informàtica

La informàtica és una matèria inclosa en els nostres programes ja des de P3 i fins a quart d’eso. Els alumnes més petits aprenen a dominar les eines com el ratolí, el teclat i comencen a escriure les primeres paraules a l’ordinador. També reforcen aprenentatge a través d’eines digitals a partir de diversos dispositius digitals. Els alumnes de primària avancen amb els seus aprenentatges en el camp de la ofimàtica, les cerques a Internet i la intranet de l’escola.

Els alumnes d’eso completen la seva competència digital a partir de l’ús de diferents tipus de programari tals com l’edició de so, edició de vídeo, retoc fotogràfic, eines en 3D, animació i disseny web, disseny gràfic i eines 2.0 necessàries pel treball cooperatiu.

Robòtica

La Salle Figueres, Compta amb un programa d’aprenentatge de la robòtica des de P5 fins a quart d’ESO. L’equip de mestres que treballa amb aquests dispositius ha estat degudament format i rep l’assessorament d’experts en la matèria dela Universitat Ramon Llull.

L’objectiu d’aquest programa és poder desenvolupar el pensament computacional a través de l’aprenentatge basat en problemes per desenvolpar les àrees STEM (science, technology, engineering, maths), coneixent diversos llenguatges de programació adaptats a l’edat dels alumnes.

Per poder desenvolupar aquest projecte l’escola compta amb dos laboratoris de robòtica equipats amb diferents equips on els alumnes els poden manipular en equips de treball de quatre on cadascú desenvolupa un rol concret.

Intranet

Tota la comunitat educativa té accés a una Intranet pròpia que la considerem el punt de trobada de tots els usuaris.

Així a un alumne, la intranet li serveix per consultar els seus deures, accedir als seus continguts digitals, enviar i rebre correu,  fer consultes als seus professors, presentar treballs, accedir als documents de les seves matèries, accedir a informacions que l’afecten com a alumne…

Una família accedeix a la Intranet per conèixer l’agenda de treball del seu fill/a: deures, exàmens, lliurament de treballs, notes… També hi troba informació com ara circulars del centre, el menú del servei de menjador, notícies…

Tothom troba el que necessita a la Intranet.

Gràcies

Calendari
juliol 2018
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
« jun   ago »
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR