Escola 2.0

La tecnologia forma part de les nostres vides. Qui no treballa en un lloc de feina que no necessiti un ordinador en algun moment? A La Salle els alumnes de secundària treballen amb una eina que forma part de la seva vida quotidiana: l’ordinador. No estem parlant, ni de bon tros, que aquest dispositiu sigui la base i la finalitat de la seva formació en si mateix, ni molt menys. Però si és una potentíssima eina de consulta i de treball. Especialment en l’àmbit del treball de grup cooperatiu.

És evident que la introducció de les noves tecnologies a les aules ha permès eixamplar l’accés a la informació. Tot i això, la informació de referència continua estant als llibres de text, ja siguin en format paper o digitals. Ara bé, l’accés a internet obliga els alumnes a aprendre necessàriament a buscar en diferents fonts, a contrastar la informació, a conèixer llocs de referència… en definitiva a ser competents digitalment.

Seguretat digital

Aquesta irrupció de les tecnologies a les aules (ordinadors, pissarres digitals…) també ens obliga a comptar amb infraestructures que permetin, per una banda establir nivells de seguretat que controlin l’accés a continguts aptes i per l’altra, que aquest accés funcioni correctament i per tant sigui transparent.

La Salle treballa amb una empresa amb Segell 2.0, reconeguda pel Ministeri d’Educació i Ciència i que ens garanteix la seguretat dels accessos a la informació, el control dels continguts aptes a partir de mecanismes especialitzats i el control del maquinari de tots els alumnes que es connecten.

Dispositius digitals

L’escola compta amb una aula d’informàtica amb capacitat per 30 alumnes i una aula mòbil amb 25 portàtils.

A banda tots els alumnes de l’ESO venen a l’escola amb els seus portàtils net-books per tal de poder tenir accés als seus llibres digitals i poder interactuar amb els seus companys i mestres, elaborar treballs, publicar documents, compartir tasques i treballar de forma col·laborativa.

Sense oblidar que l’accés a Internet obre un món de possibilitats d’aprenentatge a través dels recursos que s’hi poden trobar. I sempre amb la garantia d’un accés controlat.

Continguts

Els alumnes de secundària treballen, a banda dels llibres de text convencionals, els continguts digitals.

La irrupció dels dispositius digitals a les aules ha permès que el professor pugui tenir més informació sobre els resultats dels alumnes en quant al seu rendiment, interès i treball. La traçabilitat que ofereix el llibre digital ha millorat molt aquest aspecte del control del treball dels alumnes.

A banda dels llibres digitals associats als llibres de text els alumnes treballen altres continguts digitals que es troben a la xarxa i que són seleccionats pels professors i professores tals com exercicis auto corregibles, documentals, reportatges, imatges, webs educatives i també, eines web 2.0.

Aules

Totes les aules de l’escola estan equipades amb pissarres digitals, so i ordinador connectat a Internet. Això ha fet que tots els alumnes tinguin una finestra oberta al món des de l’aula. Els ordinadors de les aules estan connectats al sistemes de seguretat de l’escola per tal de garantir els accessos a la informació.

Informàtica

La informàtica és una matèria inclosa en els nostres programes ja des de P3 i fins a quart d’eso. Els alumnes més petits aprenen a dominar les eines com el ratolí, el teclat i comencen a escriure les primeres paraules a l’ordinador.

Els alumnes de primària avancen amb els seus aprenentatges en el camp de la ofimàtica, les cerques a Internet, la intranet de l’escola i la mecanografia.

Els alumnes d’eso completen la seva competència digital a partir de l’ús de diferents tipus de programari tals com l’edició de so, edició de vídeo, retoc fotogràfic, eines en 3D, animació i disseny web, disseny gràfic i eines 2.0 necessàries pel treball cooperatiu.

Robòtica

La Salle Figueres, ha iniciat els seus alumnes més grans en el món de la robòtica. L’objectiu principal és conèixer el funcionament d’uns equips robotitzats,  fomentar el treball cooperatiu, introduir l’alumnat en el món de la programació en un entorn molt visual i desenvolupar la creativitat.

A les primeres sessions de classe  els alumnes construeixen els robots. Després aprenen a programar en un entorn visual i a compilar i traduir els programes al codi de llenguatge de programació amb el que treballen els equips.

Amb els nostres robots els alumnes són capaços de fer que emetin sons, es posin en moviment després d’un temps, d’un compte enrere, detectin la presència d’objectes, segueixin la nostra mà, una línia, evitin un conjunt d’obstacles, facin música, s’activin a partir d’una ordre donada, surtin d’un laberint….

Els alumnes realitzen aquestes pràctiques en equips de treball cooperatiu.

Intranet

Tota la comunitat educativa té accés a una Intranet pròpia que la considerem el punt de trobada de tots els usuaris.

Així a un alumne, la intranet li serveix per consultar els seus deures, accedir als seus continguts digitals, enviar i rebre correu,  fer consultes als seus professors, presentar treballs, accedir als documents de les seves matèries, accedir a informacions que l’afecten com a alumne…

Una família accedeix a la Intranet per conèixer l’agenda de treball del seu fill/a: deures, exàmens, lliurament de treballs, notes… També hi troba informació com ara circulars del centre, el menú del servei de menjador, notícies…

Tothom troba el que necessita a la Intranet.

25 Anys de PROIDE

Calendari
octubre 2017
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
« set   nov »
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR