ESO

L’etapa d’Educació Secundària Obligatòria comprèn quatre cursos acadèmics que van dels 12 als 16 anys. La finalitat d’aquesta etapa és transmetre als alumnes els elements bàsics de la cultura, especialment en els seus aspectes científic, tecnològic i humanístic. Durant els cursos d’ESO, es consoliden els hàbits d’estudi i de treball, s’afavoreixen l’aprenentatge autònom i el desenvolupament de les capacitats de l’alumnat, i s’ensenya i acompanya els joves a escollir les opcions adequades de cara els seus futurs estudis i a la seva posterior incorporació al món laboral.

Treballem activament perquè els nois i les noies siguin responsables i adquireixin les capacitats intel·lectuals i els coneixements necessaris perquè puguin ocupar un lloc responsable en la vida.

Acompanyament i orientació. El seguiment acadèmic i l’acompanyament personal de l’alumnat són essencials durant l’etapa d’ESO. Fem un seguiment acadèmic continuat amb els informes de preavaluació, avaluacions, recuperacions i proves extraordinàries de final de curs. Aquest servei orientador compta amb l’assessorament del psicopedagog del centre, amb unes proves d’orientació psicopedagògica i culmina a quart d’eso amb una matèria d’orientació de 1,5 hores setmanals en la que els alumnes creen el seu projecte-itinerari professional a partir de les diferents opcions que ofereix el nostre sistema educatiu, tenint en compte la seva personalitat i els seus interessos i possibilitats. A més, entenem que la família forma part del procés educatiu dels joves, per la qual cosa apostem per una comunicació constant entre la família, el centre i l’alumne/a, a través de les entrevistes personals i també mitjançant l’ús de la intranet.,

Innovació i tecnologia. La sensibilitat envers la innovació que caracteritza les nostres escoles prepara els nois i noies per adaptar-se a una societat que evoluciona i canvia constantment. Per això posem a disposició de l´alumnat els mitjans tecnològics i els equipaments necessaris per a aconseguir-ho. Les nostres escoles formen part del programa de la Generalitat “eduCAT 2.0”, amb el qual es pretén generalitzar l’ús de les tecnologies a l’aprenentatge i el coneixement (TAC). L’alumnat disposa d’un ordinador portàtil personal com a eina d’estudi, tant al centre com a casa, per fer ús els llibres digitals i els continguts interactius.

Creativitat i estimulació. A l’Educació Secundària continuem treballant amb el Programa DESTÍ ara en forma de projecte inclusiu, il·lusionant, diferent i innovador. En una etapa de l’ensenyament obligatori que coincideix amb la pre adolescència i l’adolescència, el nostre projecte ofereix “un valor afegit” que no es troba en altres centres i que ens ajuda a obtenir uns resultats més satisfactoris pel que fa a la motivació dels alumnes i als seus resultats acadèmics. El Projecte pedagògic ‘FAIG’ és la concreció del programa d’innovació pedagògica DESTÍ (Desenvolupament i Estimulació de les Intel·ligències) per a l’etapa d’ESO, continuant la seqüència iniciada a l’educació infantil i a l’educació primària. A cada curs, l’alumnat treballa amb dos projectes d’investigació en petits grups durant els quals es repassen totes les àrees relacionades des de les diverses fases en què s’estructura el projecte. A 4t d’ESO, el programa s’orienta cap a l’aprenentatge-servei (APS), de forma que el projecte faci alhora un servei cara enfora i contribueixi a millorar la societat. La metodologia de l’ensenyament i de l’aprenentatge d’aquest projecte es basa en l’aprenentatge cooperatiu i en la utilització de les noves tecnologies. Amb el FAIG els alumnes es converteixen en els protagonistes del seus aprenentatges i els seus professors/es en els mediadors que els ajuden a convertir en coneixement els fluxos d’informació que els arriben de les xarxes de comunicació.

Educació per a la interioritat. El Projecte ‘HARA’ ens permet educar els nostres alumnes en la interioritat amb l’objectiu que siguin capaços d’integrar el silenci en les seves vides, coneguin les pròpies emocions, siguin més reflexius i puguin fer una lectura més profunda de la realitat que els mogui cap al compromís. Els continguts essencials de l’educació de la interioritat són el treball corporal, la integració emocional i l’obertura a la transcendència. A través de diverses dinàmiques, els joves aprenen a escoltar-se, a sentir el propi cos i a ser conscients de les pròpies emocions i sentiments.

Els idiomes estrangers. Introduïm una segona llengua estrangera al llarg de tota l’etapa, el francès. Els nostres alumnes de segon i quart d’eso fan 4 hores d’anglès setmanals i els de primer i tercer en fan 3. Pel que fa a la llengua francesa, els alumnes de primer fan dues hores setmanals, els de segon i tercer en fan 1 i els de quart en fan tres. Els auxiliars de conversa ajuden a fer ús de l’anglès als alumnes més enllà de les aules. Cada curs compta amb matèries no lingüístiques on l’anglès hi té un paper rellevant.

Potenciem la informàtica a les nostres activitats complementàries al llarg de tota l’etapa de l’ESO. Els alumnes grans clouen els seus estudis obligatoris amb un certificat oficial emès per la Facultat d’Enginyeria de la Universitat Ramon Llull que acredita coneixements informàtics.

25 Anys de PROIDE

Calendari
octubre 2017
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
« set   nov »
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR