Infantil

El segon cicle d’educació infantil correspon a les edats de 3 a 6 anys i als cursos de P3, P4 i P5. Durant aquesta etapa es treballa l’autonomia, l’adquisició d’hàbits i el domini progressiu de la llengua oral. Es procura que l’infant aprengui els diversos llenguatges de comunicació, descobreixi el medi en què viu, elabori una imatge pròpia positiva i equilibrada i adquireixi les pautes bàsiques de comportament i socialització.

Aprendre a aprendre

A l’educació infantil es consoliden i s’amplien les primeres adquisicions i es desenvolupen les capacitats per aprendre a aprendre:

  1. Aprendre a ser: a conèixer i dominar el propi cos, a actuar de manera autònoma, a assolir un grau de seguretat afectiva i emocional i a adquirir els hàbits i les normes socials.
  2. Aprendre a fer: a observar, a pensar, a crear i a definir. També a discriminar, relacionar, retenir, sintetitzar i comunicar, així com a descobrir amb curiositat i participació, a tenir iniciativa.
  3. Aprendre a conèixer: a pensar i a comunicar, mostrant iniciativa i capacitat de raonament, a conviure en la diversitat i fomentant una bona relació.
  4. Aprendre a conviure: a respectar les normes i les tradicions culturals.

Programes pedagògics propis

A La Salle treballem en l’aplicació de programes propis que completen la nostra oferta educativa i que permeten potenciar les capacitats dels alumnes i a afavorir el seu aprenentatge futur. Aquestes estratègies innovadores garanteixen un ensenyament de qualitat i ofereixen una atenció més individualitzada. El treball en petits grups, els tallers i els racons de treball ens ajuden en aquesta tasca, així com els projectes específics de cada aula.

  • Programa ULISSES: desenvolupament i estimulació de les intel·ligències (DESTÍ) a l’etapa d’educació infantil.
  • Projecte Lector: programa de lectura eficaç per desenvolupar les capacitats lectores, la motivació i el gust per la lectura.
  • Projecte HARA: educació per a la interioritat per aprendre a respirar i a relaxar-nos, a ser reflexius i a guanyar en dimensió simbòlica.
  • Learn with Lucy project: programa d’anglès que ha rebut el primer premi TIC de Catalunya i que introdueix els alumnes a l’anglès oral com una eina llengua de comunicació en el dia a dia de l’escola.

Un equip de referència

Les educadores, les quals passen tota la jornada escolar amb els alumnes, transmeten eines, recursos i estratègies que permeten l’evolució de l’alumne. I ho fan a través del treball cooperatiu, el sentit de pertinença a un grup, el respecte de les normes i el sentiment d’identitat d’escola.

25 Anys de PROIDE

Calendari
octubre 2017
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
« set   nov »
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR