Programa Destí

La Salle Figueres, desenvolupa el programa d’innovació DESTÍ, acrònim de desenvolupament i estimulació de les intel·ligències. Aquest projecte és propi dels centres La Salle de tota la península Ibèrica i es treballa  des de P3 fins a quart d’ESO. Està format per un conglomerat de subprogrames que complementen l’oferta educativa. Amb l’objectiu d’estimular l’alumnat a partir de les necessitats educatives i de l’entorn en les etapes educatives d’infantil, primària i secundària obligatòria.

Programes que es desenvolupen a Infantil: Ulisses, Circuits, Òptimis, Irati, Sensor, Crea art i Crea dibus.

Programes que es desenvolupen a Primària: Crea, òptimis i Irati.

Programes que es desenvolupen a Secundària: Faig i Aps.

Ulisses

El programa ULISSES es basa, per una banda, en una estimulació a nivell visual i auditiu mitjançant unes imatges i una informació de tipus enciclopèdica. Traduïm el fet en que, a més estimulació, més connexions cerebrals, més sinapsis i en conseqüència més capacitat, més intel·ligència.

Optimis

El programa ÒPTIMIS desenvolupa el pensament vertical. Estimula els raonaments lògics. Es caracteritza per l’anàlisi i el pensament selectiu, segueix una seqüència d’idees, selecciona i elabora una conclusió final i desenvolupa, així, processos cognitius.

Sensor

És un programa en què s’aborda l’estimulació primerenca de la lectura. Consta d’una sessió a la setmana a través d’una projecció a la PDI amb diversos temes: animals, vegetals, edificis… Cada categoria la veiem dues vegades.

Circuits

Exercicis motors per assegurar que els alumnes de preescolar i infantil passen per totes les fases del desenvolupament del sistema nerviós.

Mapping

Mitjançant una sèrie de mapes conceptuals aprenem a SINTETITZAR tots els coneixements que anem assimilant. Fem un mapa conceptual per unitat amb diversos temes: animals, mitjans de transport, família, les aparells del cos humà ..

Crea

El pensament lateral, creatiu, augmenta l’eficàcia del pensament vertical, lògic. El pensament lateral és útil en la fase creadora de les idees i en els nous enfocaments de problemes i situacions. La selecció i elaboració final correspon al pensament vertical.

Irati

És un programa de Gestió del Coneixement que facilita als alumnes l’aprenentatge de diverses eines per transformar la informació rebuda en coneixement propi. Les informacions  són dades que en si mateixes no valen res. Però quan processem aquestes dades per arribar a conclusions és quan obtenim coneixement. I ara estem en la societat del coneixement, de gestió del coneixement.

Les eines, procediments per gestionar la informació que IRATI ensenya als alumnes són els següents: mapes conceptuals, organigrames, diagrames, infografies, quadres comparatius i graelles de selecció.

Es treballa a l’etapa de Primària segons la programació prevista per la Xarxa de centres La Salle. Mapes conceptuals a cicle inicial, mapes conceptuals i organigrames a cicle mitjà i organigrames i infografies a cicle superior.

Faig

FAIG és el nom amb què designem el nostre projecte de disseny i materialització pràctica d’un Marc Metodològic general comú a totes dels centres de la Xarxa La Salle.

És un projecte educatiu on els professors i els alumnes treballen en equip i aprenen duent a terme projectes en el camp de les Ciències i les Lletres.

Es tracta d’una nova forma d’ensenyar, una nova manera d’aprendre d’acord a les necessitats dels nous temps. Sens dubte, molt més motivadora, molt més activa, molt més pràctica per a la vida que la classe tradicional.
El nostre objectiu principal és la competència: APRENDRE A APRENDRE.

Aquest projecte es desenvolupa a l’ESO.

APS

L’aprenentatge-servei (Aps) és una metodologia que enllaça uns aprenentatges arrelats en una experiència real amb un servei de compromís social.

Si partim de la idea que el veritable èxit educatiu consisteix en formar bons ciutadans que siguin capaços de millorar la societat i no només el seu currículum personal, nosaltres entenem que els nostres alumnes de 16 anys no són els ciutadans del futur; són ja, ara, ciutadans capaços de provocar canvis en el seu entorn social, ja sigui dins el marc de la pròpia escola com al si de les diferents entitats i associacions de la nostra ciutat de Figueres.

Uns aprenentatges basats en l’experiència són, i han de ser per força, aprenentatges “significatius” i eficaços en tant que els nostres joves troben sentit al treball teòric de les aules quan apliquen els seus coneixements i habilitats en una pràctica de solidaritat real.

Aquesta metodologia no és un invent pedagògic d’última moda. Tampoc l’entenem únicament com a una mera metodologia educativa, també l’entenem com a una filosofia que enllaça la dimensió cognitiva amb la dimensió ètica i moral de la persona.

Si els nostres alumnes aprenen al llarg d’aquest curs que són capaços de …

  • Mitigar la soledat dels avis d’una residència de gent gran
  • D’organitzar una donació massiva de sang en el dia de la festa escolar d’enguany
  • D’apadrinar la lectura i l’aprenentatge dels seus companys més petits
  • D’ajudar a superar la bretxa digital als seus avis i àvies
  • De construir pàgines web per a les entitats figuerenques que no en disposen

I són capaços de dur a la pràctica el seu projecte aportant un compromís continuat i ferm i, en acabat, poden verbalitzar i comunicar als seus professors i companys (i pares) el resultat del seu projecte, estarem més que satisfets en tant en quant que, com a educadors, els haurem proporcionat la possibilitat de tenir una experiència vital.

Una experiència que vol fomentar el capital social i que a la vegada motiva el concepte tant democràtic de la participació ciutadana en els assumptes i necessitats detectades a la nostra ciutat; una experiència que, com ja hem dit abans, integra els aspectes cognitius amb aquells aspectes actitudinals i morals que són molt propis de l’ideari del nostre centre La Salle que com a escola cristiana vetlla per l’educació en els valors de l’Evangeli.

25 Anys de PROIDE

Calendari
octubre 2017
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
« set   nov »
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR