La música durant el confinament

Podem afirmar que la música està present en totes les etapes evolutives de la persona, constituint-se així, en un element de representació cultural fonamental per a l’ésser humà. Apareix en anuncis de televisió, ràdios, sales d’espera, viatges, bandes sonores de pel·lícules, etc. Nombrosos estudis han analitzat els avantatges que produeix la música en el desenvolupament integral dels infants i la seva importància en el procés d’ensenyament-aprenentatge.


L’assignatura de música s’ha anat treballant a les diferents etapes durant el confinament, proporcionant als alumnes eines, recursos i propostes d’activitats per tal de fer gaudir als alumnes amb la seva família de cançons, ritmes i balls. Destaquem dues de les moltes propostes d’activitats.


Els nens i nenes d’infantil han rebut petites tasques per realitzar a casa com cantar i ballar cançons, fer audicions musicals, practicar ritmes amb el cos. Pel que fa a la psicomotricitat, ens hem animat a fer estiraments, ioga, zumba… Petits reptes per no perdre el ritme i el moviment.


Els alumnes de cicle inicial han construït maraques i tambors amb diferents materials de reciclatge. Els han ben decorat i finalment han pogut reproduir uns ritmes tot seguint uns vídeos musicals. Han creat uns instruments molt bonics!!